Online promotie

Online promotie

Bij de online promotie van uw evenement komt veel kijken, maar het begint allemaal bij het belangrijkste onderdeel: de website. Een goed werkende, SEO geoptimaliseerde, mooie en trendy website is onmisbaar voor een evenement. Het wordt de basis van alle online (en offline!) uitingen. Er wordt een huisstijl ontworpen, alsook een logo. Het moet allemaal matchen bij wat het evenement wil uitstralen.

Huisstijl, logo en website

Laat uw huisstijl, logo en website maken bij een professioneel bureau. Zorg ervoor dat hier een budget voor wordt gereserveerd. Zelf aan de slag? Niet doen! U kunt ook zelf met een schaar overweg, maar dit betekent niet dat u uw eigen haar knipt. Kortom: het is beslist beter om dit aan professionals over te laten. Wanneer u namelijk serieus genomen wilt worden door de doelgroep, dan is een goed werkende, mooie, trendy, SEO geoptimaliseerde website een vereiste. Dat laatste is ook zeer interessant, aangezien men hierdoor verkeer via Google kan afvangen. Dit zal bij een evenement niet de nummer 1 manier van online promotie zijn, maar het is zeker belangrijk.

Onepage.website

Social Media

Aangezien een festival een zeer sociale belevenis is, is social media een onmisbaar onderdeel van de online promotie. Maak dus een goede facebookpagina en bouw een community. Dit laatste is vooral belangrijk wanneer u een jaarlijks terugkerend evenement organiseert. Uw bezoekers van dit jaar zijn ook uw bezoekers voor volgend jaar. Bind deze dus zo goed mogelijk aan uw event door leuke content te posten zodat men engaged met uw evenement. Reageer ook snel op berichten en zorg ervoor dat men alle noodzakelijke informatie betreffende uw evenement kan vinden.

Online adverteren

Uiteraard is het ook mogelijk om online te adverteren. Afhankelijk van uw doelgroep kunt u kiezen voor advertenties op facebook. Deze gesponsorde posts kunnen zeer specifiek worden ingezet op uw doelgroep, waardoor het mogelijk is om zeer relevant te adverteren. Hoe relevanter uw advertentie, hoe hoger de opbrengst en hoe lager de kosten. Win-win. Dit geldt overigens ook voora adverteren in Google via Adwords. Tip: zet bijvoorbeeld ook in op zoekwoorden van gelijksoortige festivals. Zo kunt u gemakkelijk targetten op een grote groep relevante mensen.

Terug naar overzicht